תוכן השאלה
לכבוד דער ראש ישיבה שליט"א,
איך האב געוואלט פרעגן וואס מען מעג אלץ לערנען ביינאכט. איך געדענקט נישט פונקטליך וואו און וואס און ווען, אבער ערגעץ די לעצטע פאר יאר האב איך צוזאמגעהערט אז חומש טאר מען נישט לערנען ביינאכט, און משניות און גמרא זאל מען נישט לערנען פון ווען ס'ווערט טונקל ביז חצות. און אויך אז מען זאגט נישט תהילים ביינאכט, אויך האב איך ערגעץ געהערט אדער געזען אז מען זאגט נישט זוהר און תיקוני זוהר ביינאכט.
אפשר קען מיך דער ראש ישיבה שליט"א קלאר מאכן וואס מען לערנט נישט ביינאכט און וואס יא.
יישר כח פאר אלע הערליכע שיערים און בריוו.
תשובה מאת הראש ישיבה שליט"א:
בעזרת ה' יתברך - יום ג' פרשת מקץ, כ"ט כסליו, ה' דחנוכה שנת תשפ"ד לפרט קטן
לכבוד ... נרו יאיר
איך האב ערהאלטן דיין בריוו.
תורה שבעל פה איז נישט קיין פראבלעם צו לערנען סיי ווען, דאס הייסט משניות, גמרא און זוהר הקדוש - איז בכלל נישט קיין שאלה אויב מען מעג לערנען ביינאכט; אדרבה, חכמינו זכרונם לברכה זאגן (עירובין סה.): "לא איברי סיהרא אלא לגירסא", די נאכט איז נישט באשאפן געווארן נאר פאר דעם, מען זאל קענען לערנען תורה. נאך זאגן די הייליגע חכמים זכרונם לברכה (חגיגה יב:): "כָּל הָעוֹסֵק בַּתּוֹרָה בַּלַּיְלָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מוֹשֵׁךְ עָלָיו חוּט שֶׁל חֶסֶד בַּיּוֹם", ווער עס לערנט תורה ביינאכט - וועט האבן א גאנצן טאג חסדים פונעם אייבערשטן.
תורה שבכתב לערנט מען נאר בייטאג. אזוי ווי חכמינו זכרונם לברכה זאגן (תנחומא כי תשא, סימן לו) ווען משה רבינו איז געווען אין הימל מקבל זיין די תורה, האט ער נישט געוואוסט ווען איז טאג און ווען איז נאכט, נאר ווען ער האט געלערנט תורה שבכתב האט ער געוואוסט אז עס איז טאג און ווען ער האט געלערנט תורה שבעל פה האט ער געוואוסט אז עס איז נאכט.
בנוגע זאגן תהלים ביינאכט; מוהרא"ש זכותו יגן עלינו ברענגט פון פוסקים (אשל אברהם מהרב הקדוש מבוטשטאטש זכותו יגן עלינו, אורח חיים סימן רלח, סעיף ב) אז מען מעג זאגן תהלים ביינאכט, ווייל מען זאגט דאס דרך בקשה, איז דאס נישט אינעם כלל פון לערנען תורה שבכתב.
דער אייבערשטער זאל העלפן זאלסט האבן הצלחה אין אלע ענינים.
א פרייליכן חנוכה.