תוכן השאלה
לכבוד דער ראש ישיבה שליט"א,
צום ערשטנס, יישר כח פאר אלע עצות און חיזוק וואס איך באקום פון די שיעורים און בריוו.
ווי באוואוסט האט דער רבי געזאגט אז אויב עס פאסירט א מקרה לילה חס ושלום, זאל מען די ערשטע זאך גיין אין מקוה, און דערנאך זאגן תיקון הכללי.
איך וויל פרעגן וואס מען דארף טון אין א פאל וואס איז אוממעגליך צו גיין א טאג צוויי אין מקוה, אויב מען זאל ווארטן צו זאגן תיקון הכללי ביז נאכדעם וואס מען קען גיין אין מקוה, אדער זאל מען גלייך זאגן תיקון הכללי און שפעטער גיין אין מקוה ווען מען קען?
יישר כח
תשובה מאת הראש ישיבה שליט"א:
יום ד' פרשת וירא, י"ב מר-חשון, שנת תשפ"ה לפרט קטן
לכבוד ... נרו יאיר
איך האב ערהאלטן דיין בריוו.
אז מען איז נכשל געווארן מיט מקרה לילה זאל מען זאגן די צען קאפיטלעך תהילים, די תיקון הכללי וואס דער הייליגער רבי - רבינו נחמן מברסלב זכותו יגן עלינו - האט מגלה געווען, דער רבי האט אונז געגעבן א תיקון פאר די עבירה - דעם "תיקון הכללי", צען קאפיטלעך תהילים [קאפיטל טז, לב, מא, מב, נט, עז, צ, קה, קלז, קנ], דער רבי האט געזאגט אז ווער עס זאגט די צען קאפיטלעך תהילים דארף גארנישט זארגן; נאך האט דער רבי געזאגט (שיחות הר"ן, סימן קמא) אז אסאך צדיקים האבן געוואלט משיג זיין דעם תיקון, אבער זיי האבן עס נישט געקענט משיג זיין; א טייל זענען אוועק פון די וועלט פאר זיי האבן בכלל געקענט דערגיין דעם תיקון, און א טייל צדיקים האבן יא אנגעהויבן משיג צו זיין דעם תיקון, אבער זיי זענען נפטר געווארן אינמיטן, "אבער מיר האט דער אייבערשטער געהאלפן אז איך האב געקענט דערגיין דעם תיקון".
אודאי און אודאי זאל מען גיין אין מקוה, וואס פריער גיין אין מקוה איז בעסער, דער רבי האט געזאגט (שם): "דאס ערשטע איז מקוה", אבער אז מען האט נישט קיין מקוה - זאל מען זיך נישט צוריק האלטן פון זאגן די צען קאפיטלעך.
אויב מען האט נישט די מעגליכקייט צו גיין אין מקוה זאל מען מאכן ט' קבין, מען שטייט אונטער די שויער פאר פינף מינוט, אזוי האט מען כאטשיג ט' קבין, דאס איז גוט ביז מען טרעפט א מקוה.
דער אייבערשטער זאל העלפן זאלסט האבן הצלחה אין אלע ענינים.