תוכן השאלה
אילו פינו מלא כים אין אנחנו מספיקים להודות, איך קען נישט גענוג דאנקען דעם אייבערשטן פאר די חיזוק און עצות וואס איך באקום כסדר פון די שיעורים און בריוו פונעם ראש ישיבה שליט"א.
איך האב געהערט אז עס איז דא אן ענין נישט צו גיין אין שויער נאך די מקוה, איז דאס ריכטיג?
יישר כח
תשובה מאת הראש ישיבה שליט"א:
יום ה' פרשת בא, ראש חודש שבט, שנת תשפ"ה לפרט קטן
לכבוד ... נרו יאיר
איך האב ערהאלטן דיין בריוו.
דער הייליגער רבי זאגט (לקוטי מוהר"ן חלק ב', סימן קכג): "מִקְוָה אֵינָהּ מַזֶקֶת כְּלָל", מקוה שאדט נישט פארן מענטש, "וְהַדָאקְטֶער שֶׁיֹּאמַר לוֹ שֶׁמִקְוָה מַזֶקֶת", און אז א דאקטער זאגט אז מקוה שאדט - "אֵינוֹ דָאקְטֶער כְּלָל", איז דער דאקטער נישט קיין דאקטער, אדרבה, מקוה איז זייער געזונט און וויכטיג פארן געזונט פונעם מענטש, ווייל דער מענטש האט פול מיט קליינע לעכערלעך אין זיין גוף וואס פון דארט קומט ארויס די שווייס פונעם מענטש, די לעכערלעך דארפן זיין אפן, און דורך די מקוה ווערט דאס געעפנט, אזוי ווערט דער מענטש געזונט.
וואויל איז דעם מענטש וואס גייט יעדן טאג אין מקוה. דער הייליגער רבי זאגט (ספר המדות אות המתקת הדין, סימן כב): "עַל יְדֵי טְבִילַת מִקְוֶה נִתְבַּטֵּל הַצָּרוֹת, וִישׁוּעָה בָּאָה", דורך מקוה ווערן בטל אלע צרות און עס קומט די ישועה, און אזא איינער וואס זיין הויט איז אים סענסעטיוו, ער קען נישט נעמען די קלארין וואס מען לייגט אריין אין מקוה, אדער צוליב אנדערע סיבות - קען ער נעמען א שויער נאכן מקוה, עס איז נישט קיין סתירה צו די מקוה, אז מען טובל'ט זיך אין מקוה - האט רבי נתן זכרונו לברכה געזאגט - וועט מען האבן א תקוה, מען וועט אלעס פאררעכטן.
דער אייבערשטער זאל העלפן זאלסט האבן הצלחה אין אלע ענינים.