תוכן השאלה
לכבוד דער ראש ישיבה שליט"א,
איך האב געוואלט פרעגן איבער ווען מען דארף גיין אין מקוה פאר טבילת עזרא, איך ווייס אז מען טאר נישט זאגן קיין שום דבר שבקדושה פאר די מקוה, און איך בין זייער מקפיד אויף דעם, אבער עס מאכט זיך אמאל אז איך וויל קודם טרינקען א קאווע אדער מען דארף מען מאכן א ברכת אשר יצר, און איך ווייס נישט קלאר וואס מען דארף טון אין אזא צייט. איין מדריך האט מיר געזאגט אז מען טאר נישט מאכן א ברכה, מען זאל טאקע נישט טרינקען, א צווייטער האט מיר געזאגט אז איך זאל יוצא זיין די ברכה פון א צווייטן, דערנאך האט מיר דער ערשטער געזאגט אז דאס איז נאך ערגער, עס איז ענדערש צו טרינקען אן א ברכה ווי צו זאגן די ברכה אבער דאס טאר מען אויך נישט, און למעשה ווייס איך וואס צו טון, צומאל טרינק איך אן א ברכה און אמאל מאך איך יא א ברכה. אפשר קען דער ראש ישיבה שליט"א מיר געבן א קלארע פסק וואס צו טון.
יישר כח
תשובה מאת הראש ישיבה שליט"א:
בעזרת ה' יתברך
יום א' פרשת בשלח, כ"א שובבי"ם, ז' שבט, שנת תשפ"ג לפרט קטן
לכבוד ... נרו יאיר
איך האב ערהאלטן דיין בריוו.
אז דו דארפסט עסן אדער טרינקען - זאלסטו אודאי מאכן א ברכה; חס וחלילה עסן און טרינקען אן א ברכה, און אז עס איז סוף זמן קריאת שמע - זאלסטו ליינען קריאת שמע און נישט מבטל זיין קריאת שמע בזמנו, אזוי ווי עס ווערט גע'פסקנ'ט אין שלחן ערוך אז היינטיגע טעג איז בטלה טבילת עזרא (אורח חיים, סימן פח).
מיר זענען טאקע זייער מקפיד אויף טבילת עזרא, אבער חס ושלום מבטל זיין ברכות און קריאת שמע וכדומה. דער הייליגער רבי זאגט (חיי מוהר"ן, סימן תקמז): "יֵּשׁ אֲנָשִׁים שֶׁבִּשְׁבִיל חֻמְרָא אַחַת מְבַטְּלִין הַרְבֵּה מְאֹד מֵעֲבוֹדַת ה' כִּמְעַט הַכֹּל", עס זענען דא מענטשן וואס וועגן איין חומרא זענען זיי מבטל פון עבודות השם, דאס טאר נישט זיין; מען דארף מקפיד זיין אויף גיין אין מקוה - אבער נישט חס ושלום מבטל זיין תורה ותפילה.
דער אייבערשטער זאל העלפן זאלסט האבן הצלחה אין אלע ענינים.