תוכן השאלה
לכבוד דער ראש ישיבה שליט"א,
איך וויל נאכאמאל זיך באדאנקען פאר אלע שיעורים, ווען איך בין ביי די ארבעט הער איך כסדר אויס די שיעורים, אנשטאט אויסצוהערן נייעס און אנדערע שטותים.
אזוי ווי מיין ארבעט איז מיט בויען און דאס גלייכן, מאכט זיך כסדר אז מיינע קליידער ווערן שנעל צעריסן און ווערן זייער שמוציג, און דעריבער גיי איך נישט מיט ציצית ביי די ארבעט. איך שפיר אבער אז עס איז נישט ריכטיג, איך וויל יא גיין מיט ציצית אויך ביי די ארבעט, מיין שאלה איז נאר אויב מען מעג אנטון ציצית ווען איך ווייס אז לכאורה גייט די ציצית ווערן פסול, און מען וועט עס נישט קענען מער נוצן, נאך איין חודש אדער ווייניגער. איך ווייס אז דאס וועט פאסירן צוליב די סארט ארבעט וואס איך טו.
יישר כח
תשובה מאת הראש ישיבה שליט"א:
א' פרשת חיי שרה, כ"ב מר-חשון, שנת תשפ"ד לפרט קטן
לכבוד ... נרו יאיר
איך האב ערהאלטן דיין בריוו.
וואס הייסט נישט גיין ציצית? ביים ארבעט דארף מען אויך גיין ציצית; קענסט אריינלייגן די ציצית אונטערן העמד עס זאל זיך נישט צערייסן, און אז די ציצית ווערט שמוציג ביים ארבעט - קענסטו האבן א באזונדערע ציצית פאר די צייט פון ארבעט, אבער זיכער זאלסטו גיין מיט ציצית א גאנצן טאג.
אויסער די גרויסע מצוה פון ציצית - איז דאס אויך א שמירה פאר ניאוף. דער הייליגער רבי זאגט (לקוטי מוהר"ן חלק א, סימן ז) אז ציצית איז א שמירה פאר ניאוף. אויך איז מען זוכה צו קבלת פני השכינה, אזוי ווי חכמינו זכרונם לברכה זאגן (ירושלמי ברכות פרק א, הלכה ב): "וראיתם אותה אין כתיב כאן, אלא וראיתם אותו, מגיד שכל המקיים מצות ציצית כאלו מקבל פני שכינה", ווער עס קוקט אויף די ציצית איז זוכה ורואה פני השכינה.
אונזער מנהג איז, מיר מאכן א ברכה באזונדער אויפן טלית קטן און באזונדער אויפן טלית גדול; מען פרייט זיך, מען קושט די ציצית, און מען דאנקט דעם אייבערשטן אויף די זכיה צו קענען גיין מיט די הייליגע טלית קטן.
דער אייבערשטער זאל העלפן זאלסט האבן הצלחה אין אלע ענינים.