בעזרת ה' יתברך - יום ד' פרשת מקץ, כ"ד כסליו, שנת תשפ"ה לפרט קטן
מיין טייערער ... נרו יאיר
איך האב ערהאלטן דיין בריוו.
חכמינו זכרונם לברכה זאגן (אבות א, ו): "עֲשֵׂה לְךָ רַב", נעם זיך א רב, נעם זיך א רבי וואס וועט דיר לערנען ווי צו לעבן מיטן אייבערשטן; מען מוז האבן א רב, אן א רב קען מען זייער פארקריכן. מען דארף זוכן א רב וואס איז דבוק צום אייבערשטן, און אזוי וועט מען זוכה זיין אויך צו ווערן צוגעקלעבט צום אייבערשטן, און ווי מער מען איז זיך מבטל פארן רבי'ן - איז מען זוכה צו מקבל זיין מער און מער קדושה וטהרה.
אויף דיין פראגע, 'וואס קען מען טון אז דער מאן וויל פרעגן און טון וואס דער רבי זאגט, אבער די ווייב וויל נישט פרעגן און וויל טון ווי זי פארשטייט?' דארף מען דאס אויך זאגן פארן רב, און ווען מען פרעגט די פראגע דארף מען אויסשמועסן אז 'איך וויל פרעגן, אבער מיין ווייב וויל אזוי און אזוי', און די זעלבע זאך פארקערט, אויב די פרוי האט א רב, א רבי - וועם זי פרעגט אירע שאלות, און דער מאן וויל נישט פרעגן זאל זי אויסשמועסן אז איר מאן וויל אזוי און אזוי, און דער רבי וועט איר מדריך זיין ווי אזוי זיך צו פירן.
דער עיקר עס זאל זיין מיט אן אמת און מיט ביטול, נישט אויף נאכצומאכן אנדערע וכו', און נישט אוועק נעמען צייט פון רבי'ן אים אויסלערנען ווי צו ענטפערן וכו'. אזוי ווי די מעשה, א איד געקומען צום רבי'ן, דער איד איז געווען זייער צוגעבינדן צום רבי'ן, מען האט אים גערופן רבי ישראל פון נעמירוב, און ער האט געבעטן דעם רבי'ן אז ער זאל אים לאזן פארן צו א געוויסע פלאץ - וואו עס איז געווען דארט א מלחמה - פאר פרנסה; היות דער מענטש האט זייער געוואלט פארן האט אים דער רבי נישט געזאגט בפירוש ער זאל נישט פארן, נאר דער רבי האט אים געזאגט די ווערטער: "זאלסט זיך פארנעמען אז יא מיט ניין איז ביי דיר גלייך, און זאלסט זאגן פינף קאפיטלעך תהילים, נאכדעם ווי אזוי עס וועט דיר אריינקומען אין מחשבה - אזוי זאלסטו זיך פירן", ער האט אזוי געטון, און ער איז צוריק געקומען צום רבי'ן זאגנדיג: "עס איז מיר אריין אין מחשבה איך זאל יא פארן", פארן רבי'ן איז דאס נישט געפאלן, דער רבי האט געוויסט קלאר אז דער איד האט נישט אינזין געהאט יא און ניין צוגלייך (פעולת הצדיק, סימן תתקע); זעט מען אז נאר ווען מען וויל טאקע הערן וואס דער רבי האט צו זאגן, א יא און א ניין איז גלייך - נאר דעמאלט באקומט מען דעם ריכטיגן ענטפער.
דער עיקר דארף מען בעטן אסאך דעם אייבערשטן מען זאל זיך נישט לאזן נארן. דער רבי זאגט (שיחות הר"ן, סימן נא): "אֶת זֶה תְּקַבְּלוּ מִמֶּנִּי", דאס זאלט איר מקבל זיין פון מיר, "שֶׁלֹּא יַטְעֶה אֶתְכֶם הָעוֹלָם", לאזט אייך נישט נארן, "כִּי הָעוֹלָם מַטְעֶה מְּאֹד" די וועלט נארט אייך; מען זאל לערנען און דאווענען און עוסק זיין וואס מער אין הפצה, פארשפרייטן דעם צדיק אויף דער וועלט.
דער אייבערשטער זאל העלפן זאלסט האבן הצלחה אין אלע ענינים.
א פרייליכן חנוכה.